Web Design and Internet Marketing

AKCIJE – SNIŽENJA – POPUSTI

Idealno za svaki biznis je kada trgovci ostvaruju profit na zadovoljstvo potrošača. Isto važi i za marketing, odnosno ukoliko trgovci svoje kupce privlače istinitim informacijama. Jedan od najefikasnijih metoda u privlačenju kupaca sigurno su podsticaj kroz sezonska sniženja i popuste. Međutim iza njih se  ponekad ne krije nikakva realna olakšica za potrošače.

Često su dešavalo da na izlogu  stoji ogromna reklama „Sniženje 50%“, a da se to odnosi samo na jednu vrstu proizvoda koja je u ponudi. Time su potrošači dovedeni u zabludu

.Donosimo nekoliko saveta za uspešnu kupovinu na sniženju koji mogu biti korisni za spašavanje vašeg budžeta i prevenciju od impulsivnog kupovanja:

Kupujte planski – pre samog odlaska u kupovinu, sastavite popis proizvoda koje vam trebaju i držite se istog. To će kupovinu učiniti jednostavnijom i sprečiće vas od kupovanja onih proizvoda koji vam nisu potrebni

Pre sezonskog sniženja pratite kretanje cena proizvoda koje želite kupiti. Ako je cena proizvoda umanjena više puta, proverite jesu li sve izmene cena jasno, vidljivo i čitko označene na proizvodu.

Na samom prodajnom mestu dobro pregledajte proizvod koji kupujete. Proverite ima li vaš artikal potrebne podatke o proizvodu i da li su priložene isprave radi lakše i sigurnije upotrebe na srpskom jeziku (npr. garancija, uputstvo za upotrebu, uputstvo za sklapanje i sl.). Obratite pažnju na ispravnost i sigurnost proizvoda koji kupujete.

Budite svesni da i za proizvode kupljene na sniženju imate pravo na reklamaciju po osnovi materijalnog nedostatka (osim za proizvode sa greškom). Ako kupujete proizvode s greškom, trgovac je dužan jasno, vidljivo i čitljivo označi na proizvodu ili na prodajnom mestu da je reč o proizvodu s greškom i upoznati vas u čemu se sastoji greška na proizvodu, jer za isti nakon kupovine nemate mogućnost reklamacije.

I ono najvažnije – ne zaboravite da uzmete račun za kupljene proizvode, a za tehničku robu i garantni list koji će vam biti potreban ukoliko kupljeni proizvod nije ispravan.

 

ZAKONOM REGULISANA SNIŽENJA

 

Iako su neka pravila koja sprečavaju vakve i slične obmane definisana u Zakonu o trgovini i Zakonu o zaštiti potrošača, u Evropskoj uniji se otišlo korak dalje u definisanju ovih dredaba. Prema novoj Direktivi o zaštiti potrošača koja je  stupila na snagu 1. januaraa 2015. godine jasno su definisani periodi i dužina trajanja akozvanih “sezonskih sniženja”. Sezonsko sniženje u svim zemljama EU mora početi između 27. decembra i 10. januara, zatim od 1. i 15. aprila i 10. i 25. avusta i može trajati najviše 60 dana.

U skladu s novom regulativom, u tom periodu trgovci imaju obavezu da istaknu redovnu cenu i sniženu cenu. Ako se sezonsko sniženje cena iskazuje u procentnom rasponu, najveći se postotak na početku sezonskog sniženja mora odnositi na najmanje jednu petinu svih proizvoda koji se prodaju na sezonskom sniženju.

Takođe, ako trgovac nije uspeo da tokom sniženja proda sve svoje zalihe, može da nastavi da ih prodaje po sniženoj ceni, ali to ne može da oglašava kao “sezonsko sniženje”.  Nova regulativa sezonskih sniženja nastoji da pomogne potrošačima informišući ih u donošenju odluka o kupovini i sprečiti obmanjivanje potrošača od strane trgovaca.

 

OBAVEZE TRGOVACA U SRBIJI

U Srbiji je svaki trgovac dužan da na svakoj reklami ili cenovniku mora jasno naznačiti period važenja podsticaja, odnosno popusta i sniženja sa naznakom datuma početka. Za popuste i druge oblike cenovnih pogodnosti moraju se navesti i stara cenu, pri čemu ona ne sme biti izmišljena niti znatno viša od tržišne. Ako se na ovaj način prodaje ro

ba s greškom, oštećenjem, ili pred istekom roka trajanja i slično, to se mora jasno istaći. Ukoliko nije moguće navesti sve ove informacije napismeno, one moraju biti rečene potrošačima pre kupovine.

Kazne za kršenje ovih pravila o podsticajnim ponudama su do dva miliona dinara.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *